Η 40λεπτη Σονάτα που ο Μητρόπουλος έγραψε 24χρονος στις Βρυξέλλες το 1920, δίνοντας εκεί την παγκόσμια πρεμιέρα της το 1921 και την ελληνική πρεμιέρα της το 1926, αποτελεί, σύμφωνα με τον βιογράφο του William Trotter, τον ακρογωνιαίο λίθο στην καριέρα του ως συνθέτη, και είναι ένα έργο εκρηκτικής δημιουργικότητας που εκφράζει την ελληνική μουσική κληρονομιά του και τον έμφυτο κοσμοπολιτισμό του. Πώς αντέδρασαν ακούγοντάς την στο Βερολίνο το 1921 ο Egon Petri και ο Ferruccio Busoni, πόσο επηρρέασαν τότε τον Μητρόπουλο οι αυστηρές συστάσεις του Busoni, και τί έγραψαν για τον πιανίστα-συνθέτη και το έργο του οι μουσικοκριτικοί στην Αθήνα το 1926 ; Την Ελληνική Σονάτα παίζει η Αλεξάνδρα ΠαπαστεφάνουAlexandra Papastefanou από τη ζωντανή ηχογράφηση που πραγματοποιήθηκε το 1996 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Πολιτιστικού του Οργανισμού για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μητρόπουλου
Η 40λεπτη Σονάτα που ο Μητρόπουλος έγραψε 24χρονος στις Βρυξέλλες το 1920, δίνοντας εκεί την παγκόσμια πρεμιέρα της το 1921 και την ελληνική πρεμιέρα της το 1926, αποτελεί, σύμφωνα με τον βιογράφο του William Trotter, τον ακρογωνιαίο λίθο στην καριέρα του ως συνθέτη, και είναι ένα έργο εκρηκτικής δημιουργικότητας που εκφράζει την ελληνική μουσική κληρονομιά του και τον έμφυτο κοσμοπολιτισμό του. Πώς αντέδρασαν ακούγοντάς την στο Βερολίνο το 1921 ο Egon Petri και ο Ferruccio Busoni, πόσο επηρρέασαν τότε τον Μητρόπουλο οι αυστηρές συστάσεις του Busoni, και τί έγραψαν για τον πιανίστα-συνθέτη και το έργο του οι μουσικοκριτικοί στην Αθήνα το 1926 ; Την Ελληνική Σονάτα παίζει η Αλεξάνδρα ΠαπαστεφάνουAlexandra Papastefanou από τη ζωντανή ηχογράφηση που πραγματοποιήθηκε το 1996 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Πολιτιστικού του Οργανισμού για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μητρόπουλου